SOCIAL MEDIA STRATEGIE

Met een social media strategie wordt de koers van jouw bedrijf voor minstens een jaar bepaald. Je bepaalt met een social media strategie de algemene richting van je social media activiteiten. Een strategie helpt je om structuur en inzicht te geven in social media activiteiten op de lange termijn. Een strategie helpt je met:

  • Doelgerichtheid
  • Efficiëntie
  • Herkenbaarheid
  • Meetbaarheid
  • Inzicht in verbetermogelijkheden

Bij een social media strategie worden de volgende keuzes vastgelegd zodat er een koers kan worden uitgestippeld: 

  • Doelstellingen: merkbekendheid, merkbetrokkenheid en klantloyaliteit.
  • Doelgroep: wie wil je bereiken?
  • Kernboodschap: de rode draad die in alle content terugkomt dat wordt geplaatst.
  • Kanalen: spreek ik de doelgroep aan via Facebook, Instagram, Twitter en/of LinkedIn?

Nadat de social media strategie is uitgerold, is de volgende stap om een social media planning te maken. 

SOCIAL MEDIA PLANNING

Een social media plan heeft een duidelijk begin en einde en richt zich op een gebeurtenis of campagne tegelijk. Het is een uitwerking van de social media strategie. Missie, visie en kernwaarden komen overal in terug. Een social media planning wordt gemaakt door middel van antwoord te geven op de vragen: waarom, wat, wie, hoe, waar en wanneer. 

SEO-OPTIMALISATIE

SEO staat voor Search Engine Optimization. Oftewel: zoekmachine optimalisatie. SEO heeft te maken met het beter vindbaar maken van websites in zoekmachines zodat ze zo hoog mogelijk worden weergeven in de organische (gratis) zoekresultaten. ls dit allemaal in orde: 

  • Structuur van de website;
  • Juiste gebruik van headers;
  • Gebruiksvriendelijke URLs;
  • Snelle laadtijd;
  • Juiste content;

dan leidt dit tot betere vindbaarheid en meer bezoekers op de website.